Chcesz sprawdzić, kto ma w swojej ofercie pozycjonowanie stron www? Na co czekasz? Koniecznie skieruj się na seo4.net.
Funkcjonują trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego rodzaju istotne jest dołączenie do frazy nazwy danej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– kraj (przykładowo “producent słodyczy Polska”)
– miasto (“weterynarz Kraków”)
– dzielnicę (“sklep odzieżowy Podgórze”)
Pozycjonowanie lokalne bardzo dobrze sprawdzi się w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które adresują swoją ofertę tylko do odbiorców zamieszkujących w tym samym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest wykorzystywana również wtedy, gdy przedsiębiorstwo nie ma finansów na promocję i nie ma możliwości walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “restauracja meksykańska“, to “restauracja meksykańska Kraków”.
Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)
Dalszy rodzaj pozycjonowania to trafne i sprawdzone wyjście dla osób posiadających niski budżet na reklamę. Dzięki stosownemu dobraniu fraz, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale także koszty reklamy w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to również znacznie mniejsza konkurencja. Istotne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania dłuższych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– smartfon Samsung Galaxy A40 czerwony,
– buty Adidas Hard Court czarne sklep online,
– golarka Eldom MT500 srebrna.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezmiernie ważne w szczególności dla sklepów internetowych. Za sprawą tego typu fraz, sklepy posiadające w swoim asortymencie nader obszerną ofertę towarów mogą się jeszcze efektywniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną funkcję przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Święto Pracy, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odkryta i wykorzystana odpowiednio wcześnie. Z reguły pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w sektorze gastronomii oraz turystyki. Najczęściej powinno się rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową ewentualnie zmodyfikowaną treść strony internetowej.
Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]