Komu zlecić wykonanie audytu strony lub sklepu internetowego?

Pojęcie audytu – cytując definicję internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN – to sprawdzenie firmy, przedsiębiorstwa czy spółki pod kątem przeróżnych obszarów, między innymi organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie perspektyw dalszego rozwoju. Czym, mając na uwadze powyższą definicję, jest zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, oceniająca różne jej elementy, jak metadane, szybkość wczytywania się witryny, hierarchię nagłówków, kod strony i wiele innych aspektów. Prócz samego wskazania błędów i uchybień, w rzetelnym audycie SEO powinny znaleźć się także wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę www pod względem treści na stronie, użyteczności, zgodności ze normami W3C, a także bezbłędności kodu. Oprócz tego sprawdzane jest także, czy strona jest przyjazna dla wyszukiwarek. Mówiąc krótko, audyt SEO zleca się agencji, by znalazła ona wszystkie nieprawidłowości na stronie oraz – co kluczowe – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – płatny czy darmowy?

Online jest masa narzędzi oraz stron, za pomocą których w mgnieniu oka i bez ponoszenia żadnych kosztów wykonuje się audyt SEO witryny. Plusy tej opcji? Cena oraz szybkość. Wady? Co niemiara. Okrojone dema bądź też darmowe narzędzia z niewielką paletą funkcji, nie są idealne. Jeżeli już przyuważą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Dużo błędów (np. w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej przez człowieka, a nie algorytm.

Na audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać w większości wypadków od tygodnia do blisko 30 dni. Termin na przekazanie raportu powinien zostać wyznaczony w umowie zawartej z agencją, która zadeklarowała, że go sporządzi. Taki audyt umożliwia wykrycie wszelkich poważnych problemów ukrytych na stronie. Jeżeli strona została uruchomiona na ogólnodostępnym szablonie albo na platformie pokroju Shoper czy Magento, to problemów do naprawienia może być cała masa. Jeśli witryna wolno się wczytuje, a na ważne dla klienta frazy wyświetla się daleko za pierwszą setką wyników wyszukiwania, to też są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Jakie błędy wykrywa audyt SEO?

Dokładnie zrealizowany audyt SEO może wykryć wiele wad witryny, między innymi:

  • brak albo nieprawidłowe połączenie z narzędziami Google (np. Google Search Console),
  • przyczyny niskiej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • faktyczna liczba zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla botów wyszukiwarek,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • niska jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak metadanych,
  • błędy w wersji mobilnej strony, takie jak nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak bądź źle wypełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • niska prędkość ładowania się witryny w wersji na urządzenia mobilne i na komputer

.

Dane kontaktowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]