Jakie są cechy dobrej firmy SEO? Poznaj opinie specjalisty

Skieruj się tu, jeżeli szukasz więcej informacji o tym, jak rozpoznać dobrą agencję SEO.

Jeśli posiadasz swój biznes i uruchamiasz dla niego stronę firmową, na pewno z czasem myślisz nad tym, jakie działania podjąć, aby wyświetlała się ona wysoko w rezultatach wyszukiwania. Wiadomo przecież, że w dzisiejszych czasach widoczność w sieci jest jednym z warunków sukcesu, ponieważ to właśnie tu gros klientów po raz pierwszy przeczyta o twojej ofercie. Jak zatem zatrudnić rzetelną firmę SEO? Polecamy posłuchać sugestii ekspertów, a najlepiej tych od Google.

Google doradza, jak zatrudnić dobrą agencję SEO

Nie da się ukryć, że cała branża SEO, a więc działań związanych z optymalizacją stron www pod wyszukiwarki, zaistniała i cały czas rozkwita praktycznie wyłącznie za dzięki wyszukiwarce Google. Pomimo występowania licznych opcji, jak przykładowo Yandex, Baidu czy też Yahoo, wciąż najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce potentata z Mountain View. Każdy więc, kto stara się zaistnieć w sieci, powinien pracować na swoją pozycję na pierwszej stronie w Google. W przypadku branż, w których występuje silna konkurencja, najczęściej jest to niełatwe bez konsultacji z ekspertami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc osobom, dla których idea SEO jest kompletną nowością, i udostępniło krótki film o tym, jak wybrać rzetelną firmę SEO.

Najważniejsze cechy rzetelnej agencji SEO

Pracownik Google z przeszło dziesięcioletnim stażem klarownie wyjaśnia, jak zidentyfikować rzetelną firmę SEO, wymieniając wśród najistotniejszych cech między innymi:

  • zadbanie o całościową widoczność strony internetowej, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wyszukiwarce na określone słowa kluczowe,
  • zapewnienie stronie wsparcia technicznego i prowadzenie działań nad podniesieniem jej użyteczności,
  • transparentność odnośnie prowadzonych działań, np. poprzez stały dostęp do statystyk strony i cykliczne raporty,
  • umiejętność szacowania czasu i budżetu koniecznego do wykonania planowanych działań,
  • rozpoczęcie optymalizacji i pozycjonowania od drobiazgowego audytu strony.

Pracownica firmy Google wskazuje także, że solidna agencja SEO w żadnym razie nie obieca rewelacyjnych wyników z dnia na dzień, bo optymalizacja strony www jest procedurą długofalowym, w szeregu przypadków dającą większe efekty na ogół po kilku miesiącach pracy.